Naszály 2013. 08.31.

Ősagárdról indultunk, és terveink szerint Nógrádig mentünk volna. Igen, mentünk volna, de csak Katalinpusztáig jutottunk. A túrakiírás szerint ez egy 14 km-es szakasz, de nekünk ezt 28 km-en sikerült teljesíteni.
Térkép vagy 3 volt nálunk, mégis sikerült rögtön Ősagárd határában egy balkanyart egyenesre venni, így minden egyes lépéssel távolabb kerültünk a kéktől. Mikor már gyanúsan régóta nem volt jelzés, azt mondtuk, hogy úgyis a Naszályra kell felmenni, az meg itt magasodik előttünk, tehát az orrunk és a hegy után mentünk. Kapaszkodtunk, és kapaszkodtunk, volt vadkerítés, fakitermelés, de kék nem.. Kb 5 km gyaloglás után egy útelágazásnál balra felfelé elindul egy jól járt út. Aztán észrevettük az egyik fán a kék jelzést. Nem magas a Naszály, csak 650 méter, de annál komiszabb. 6 km-es út vezetett fel a hegyre, kezdetben a hegyoldalban hullámvasutaztunk, majd elkezdődött a szerpentin, ahol egyre meredekebb oldalban egyre magasabbra jutottunk. A Naszály nem adta magát könnyen.
A csúcson megettük az elmaradhatatlan csúcs-csokit, ittunk, almát ettünk, csináltunk egy csomó fényképet. A már ismert úton visszaporoszkáltunk a Bik kútra, ott elkezdtünk számolni, mennyit is mentünk, és akkor döbbentünk rá, hogy már a 24. km-nél tartunk. Egy fél órás pihenőt tartottunk, és nekiindultunk az utolsó 4 km-nek. Már megbeszéltük, hogy a sok kavargással elvesztettünk egy csomó időt, így a Katalinpuszta-Nógrád szakaszt legközelebb járjuk be. Mivel így önmagában az egy rövid, 14 km-es szakasz, beiktatjuk a Gyadai tanösvényt is, és megnézzük Rockenbauer Pál kopjafáját is.
Összességében jó túra volt, így utólag azt mondom, jó volt eltévedni! Már maga az erdő látványa is megérte, hogy oda-vissza többször megjártuk a Naszály északi oldalát.
Így lehet 14 km-ből 28-at csinálni!

1 2 3Next
BACK to bonatirev's albums
Become a fan! Follow bonatirev and receive an email every time bonatirev uploads new images!