III. Börzsöny 2013.07. 17-18.

Ezen a szép, és jó meleg hétvégén a Börzsönyt vettük célba. Nógrádról indultunk, hogy első nap fitten és pihenten másszuk meg a Csóványost és a Nagyhideg-hegyet. Jó volt a taktika, mert viszonylag könnyen vettük az akadályt. Ez hosszú túra volt 40 km, jelentős, 1000 m körüli szinttel. Indulás után az út még elég jellegtelen volt, viszonylag enyhe emelkedővel. Elértük a Szén-patak völgyét, itt pár méteren keresztül lejtett az út. A patakon átkelve újból emelkedni kezdett az út. A Saj-kúti-bércen kapaszkodtunk fel a Foltán keresztig. Hosszabb pihenőt a keresztnél terveztünk, így csak néha-néha inni álltunk meg. A Foltán keresztnél futóverseny volt, a futók már elmentek, a pontőrök már pakoltak, de kérésünkre a náluk lévő ballonból annyi vizet kaptunk, amennyi csak kellett. Ez jól jött! A három hárs gerincen haladtunk egyre feljebb, majd hirtelen nagyon meredekre váltott az út, és párszáz méter múlva felértünk a csúcsra. A geodéziai toronyt lezárták, így nem lehetett felmászni. Itt is elidőztünk egy kicsit, majd a gerincen átballagtunk Nagyhideg-hegyre. Itt is jól esett megpihenni, teáztunk, kávéztunk, hideg üditőt ittunk, majd nekiveselkedtünk az utolsó 6 km-nek, hogy leérjünk a Kisinóci túristaházhoz, ahol a szállásunk volt. Tisztálkodás után szinte azonnal elaludtunk. Reggel későn ébredtünk, mire összeszedtük magunkat, fél tíz volt. Tettünk egy jókora kitérőt, hogy megnézzük a halastavat, árnyék nélküli utakon kellett mennünk, mire beértünk Törökmezőre. Jött az utolsó szakasz, Köves-mezőig egy nem túl hosszú, de nagyon meredek szakaszt kellett legyőzni. Kis pihenő után a legvégső szakaszban Nagymarosig lezúztuk a maradék kilométereket. Nagyon szép, hosszú és nehéz túrát tettünk meg .

1 2 3Next
BACK to bonatirev's albums
Become a fan! Follow bonatirev and receive an email every time bonatirev uploads new images!